4.3.7 Stránka CONTROLLERS - Advanced Options

Na tuto obrazovku se můžeme dostat kliknutím na tlačítko ADVANCED, umístěné pod tabulkou mapy.

Toto okno má 4 záložky (kategorie) nazvané VIEW CONTROL, FLIGHT CONTROL, AVIONOCS CONTROL, a AUDIO CONTROL. Předtím, než tyto karty budou podrobně popsány, pás slov o analogových řídících osách v Falcon BMS, je-li vše pořádku.

  • Obecná poznámka o přidělení os

BMS detekuje analogové osy všech připojených zařízení. Mohou být vybrány v rozbalovací nabídce. Budeme mít možnost mapovat jen jednu osu ve hře k jedné „fyzické“ analogové ose! Takže, pokud například jsme již mapovali na osu kolečka myši zoom pohledu, nemůžeme ji tak již použít k ovládání FOV.

 

  • Vlastnosti os

Osy ve Falconovi mají tři vlastnosti, které můžou být nastaveny uživatelem v uživatelském rozhraní.

Poznámka: ne všechny osy mají tyto možnosti.

          1.Deadzone

Deadzone je oblast okolo střední polohy osy, ve které je pohyb ignorovat. Osa vždy hlásí '0' v dedzone (mrtvé zóně). Mrtvé zóny jsou symetrické kolem středového bodu osy.

          2. Saturace

Zóna saturace je zóna tolerance v minimální a maximální části osy. Hodnota osy v této zóně je uvedena jako maximální nebo minimální hodnota. Účelem toho je umožní osám (obvykle u levnějších typů), oznámit hodnotu nižší (nebo vyšší) než je jejich hodnota maximální (nebo minimální), i když jsou fyzicky „vhozeny „ do maxima (minima). Příkladem může být plyn, který právě nemůže oznámit 100% tahu, i při maximálním možném pohybu. Zóny saturace jsou vždy symetrické, to znamená, že zóny v maximálních a minimálních koncích os jsou stejné velikosti.

Můžeme nastavit deadzone a saturaci v rozbalovací nabídce.

Možnosti nastavení jsou None, Small, Medium a Large.

 

         3. Reverse

Aktivací této volby můžete obrátit funkci osy. To pak hlásí minimální hodnoty, zatímco je posunut do své maximální fyzické polohy a naopak; užitečné pro některé konfigurace, jako jsou brzdy pedálů.

 

Typy os

Osy Falcon můžou být dvojího typu: "unipolární" nebo "bipolární". Rozdíl mezi těmito dvěma osmi je, že unipolární osa vykazuje hodnoty jen v nezáporné oblasti, zatímco bipolární osa oznamuje hodnoty symetricky na obě strany od hodnoty 0. Z tohoto důvodu některé osy (jen bipolární) můžou být konfigurován tak, že mají deadzony a saturační zóny, zatímco ostatní (jen unipolární) mohou mít pouze saturační zóny.


                Bipolární osa může mít obě zóny                                   Unipolarní osa nemůže mít deadzone.

                         saturační a deadzone

Plyn používá unipolární osu, zatímco klasickou bipolární osu používají osy řízení letu, jako sklon.

Samozřejmě existuje výjimka z tohoto všeho: osa kolečka myši. Vzhledem k tomu, myš je podle definice relativní zařízení (není fyzicky vázána na určitý bod - velikost desktopu / délky kabelu myši / dosah RF se nepočítá) absolutní souřadnice mají být shromážděny "v softwaru", bez použití rozhraní DirectX. Takže ani nastavení deadzone a saturace se nebudou vztahovat na jakoukoliv osu mapovanou na kolečku myši.