4D.4 Tankování z koše

BMS 4.36 zavedla novou éru tankování za letu.
Letouny vybavené tankovacím ramenem, jako F/A-18, Mirage 2000, Harrier, Mig-29 a další, jsou nyní schopné tankovat palivo za letu. K dispozici jsou nyní kompatibilní tankery jako KC-135, KC/DC-10, KC-130H, C-160R NG and IL-78M.
 
V této kapitole se podíváme na hlavní rozdíly při tankování paliva za letu s letadlem F/A-18C. Všechny ostatní předchozí kapitoly 4D.1 – 4D.3 je třeba přečíst celé, abys pochopil základní koncepci a průběh tankování paliva za letu.
 
V tomto tréninku máme na stanovišti letoun KC-130H, který bude naším tankerem. Máme dva letouny F/A-18C. Vezmi prosím na vědomí, že v tomto dokumentu nezabýváme avionikou F/A-18.
Podívej se do /Docs/04 Other Aircraft/01 F-18, kde se dozvíš o funkcích a ovládání Hornetu.
 
Jakmile frekvence tankeru je nastavena (UHF 13) a tanker je nalezen (budeš zhruba ve vzdálenosti 4-5nm od tankeru), otevři nabídku komunikace tankeru a vyber “request refuel”.
Když zahájíš úvodní komunikaci na UHF, tanker udělí povolení k přesunu na před-kontaktní pozici.
Pokud má tanker k dispozici více pozic k tankování z košů, doplní tuto informaci. V níže uvedeném příkladu budeš nasměrován do prostoru pravého koše.
 
 
Jakmile vstoupíš do před-kontaktní pozice, cisterna umožní přesun do kontaktní pozice. Nezapomeň, počkat několik sekund, než tuto výzvu udělí.
 
Jakmile zachytíš koš, musíš zatlačit dopředu, aby palivo začalo proudit. Tok paliva začne, jakmile na hadici zatlačí dopředu. Jakmile bude hadice mezi dvěma červenými značkami, POD kontrolka se rozsvítí zeleně a palivo začne proudit.
Délka hadice závisí na tankeru. Viz specifikace tankeru.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
POD kontrolky jsou:
- ČERVENÁ : není k dispozici
- ŽLUTÁ: připraven k připojen
- ZELENÁ : tankování paliva
 
V případě, že zatlačíš příliš dopředu, koš se odpojí, hadice zůstane zasunutá a kontrolka POD se rozsvítí červeně. Musíš se vrátit do před-kontaktní pozice a požádat "back in position". Operátor potom koš znovu vysune k dalšímu pokusu.
 
 
 
 
Vše je o soustředění (a o trpělivosti). Tankování paliva do koše je velmi odlišné od tankování paliva ramenem. V BMS, jsou modelovány větrné a povětrnostní podmínky. Očekávej tedy, že se koš bude za určitých podmínek pohybovat.
 
 
Je potřeba udržovat konstantní rychlost přiblížení. Nehoň se za košem, nikdy nepřestaň jít dopředu. Vezmi si POD jako referenční bod je dobrý začátek.
Nedívej se na koš, až na poslední chvíli. Opět platí, za košem se nehoň!
 
 
 
 
 
 
Celkový průběh tankování paliva byl vysvětlen v předchozích kapitolách. Níže uvedené schéma opět vysvětluje některé pojmy pro operace tankování paliva z koše.
 
 
 
 
Gratulujeme, právě jsi uspěl v jednom z nejtěžších úkolů BMS: Tankování paliva za letu!
 
Časté procvičování této tréninkové mise pomáhá lépe létat ve formaci a také snadněji tankovat palivo. Jedná se o prvek simulace, který je náročný a přínosný zároveň.
 
Verze BMS 4.37.3