8.3 Klesání v TFR

Pokud to bude možné, udělej následující kontrolu těsně nad terénem. Zkontroluj chování TFR v automatickém režimu a posuň ho za jeho hranice, abys ověřil automatické stoupání při 2G:
  • Přepínačem ADV MODE (AMS) na panelu MISC aktivuj funkci AUTO TF. Po aktivaci se rozsvítí zelená kontrolka ACTIVE, to znamená, že TFR je nyní v režimu AUTO TF. Letoun bude postupně klesat do nastavených SCP (1000 feet).
  • Zkontroluj, zda je v HUDu zobrazena AUTO TF LINE (nahradil pole MAN TF).
  • Ověř, zda je na HUDu zobrazeno NO TER (Není terén) a ověř návrat země na TFR MFD.
  • Sleduj automatické vyrovnání výšky v SCP (1000 stop).
  • Potlač knipl na sklon  -2.5 stupně k zahájení jemného střemhlavého letu.
- Ověř zvukovou výstrahu "ALTITUDE - ALTITUDE" v A-LOW (900 stop AGL).
- Ověř, jestli se v HUDu zobrazí LO TF, na obou MFD bude LIMITS a zazní zvuková výstraha "PULLUP - PULLUP". 
 
  • Nechej letadlo vystoupat do výšky 1000 stop a po dosažení této výšky stiskni a podrž paddle spínač k zrušení stoupání. Zkontroluj, rozsvícení kontrolky STBY na AMS.
  • K zrušení funkce AUTO TF stiskni spínač AMS, dokud obě kontrolky nezhasnou, a uvolni paddle spínač.
  • Nyní jsi zpět v MAN TF, zkontroluj, zda je v HUDu opět zobrazeno režim MAN TF.
 
Stoupání je automatický manévr nařízený systémem FLCS, aby ses vyhnul terénu. Probíhají v režimu AUTO TF (i v režimu MAN TF, ale pouze tehdy, je-li přepínač MANUAL TF FLYUP v poloze ENABLE).
 
K normálnímu stoupání dojde při 75% SCP s postupným stoupáním s 2G. Tato křivka je vidět na stránce TFR MFD. Jedná se u druhou křivku, která je zobrazena na snímku obrazovky.
 
Pokud je k překonání terénu zapotřebí více jak 2G, TRF vydá varování G-LIMIT a zahájí postupné stoupání s 3G.
 
Pokud potřebuješ více než 3G, TFR zobrazí výstrahu OBSTACLE a zahájí stoupání ve 4G. V obou případech se na MFD zobrazí symbol X.
 
 
 
 
Je důležité si uvědomit, že Fly-up nesrovná letadlo do horizontu. Bude ukončen při rychlosti 300 uzlů nebo při náklonu 45°, aby se předešlo případnému pádu letadla. Pilot by měl v tomto bodě převzít řízení letu nebo dřív, aby se vyhnul ztrátě  řízeného letu.
 
Pilot může zrušit stoupání stisknutím paddle spínače. Doporučuje se však pokračovat v manévru, dokud není dosažena bezpečná výška nebo poloha. Při stisknutí paddle spínače bude zelená signálka ACTIVE na indikátoru AMS nahrazena žlutou signálkou STBY, která signalizuje převzetí řízení pilotem.
 
Verze BMS 4.37.3