Pokračování mise TFR - FLIR, STPT 4

Jak sis mohl všimnout při kontrole TFR, počasí se zhoršilo. V Gunsanu panovalo jasné počasí (FAIR), ale nyní jsou zhoršené podmínky (POOR) a při letu k Steerpoint 4 se dostaneš do špatného počasí (INCLEMENT).
 
 
 
Déšť je pro TFR problém, protože zhoršuje podmínky pro radar a může dojít k stoupání ještě dříve, než déšť uvidíš. Prvním signálem deště při použití TFR bude podivně vypadající TFR na MFD s rozptýleným radarovými odrazy, jako je tomu na snímku vpravo.
Kdykoliv se octneš ve špatném počasí, měl bys přepnout TFR do režimu WX (Weather), a to buď stisknutím tlačítka OSB 16 na stránce TFR nebo jednoduše stiskni tlačítko WX na ICP.
 
Pokud nepoužiješ režim WX, bude se TFR neustále snažit vzlétnout, aby se vyhnul dešťovým kapkám. Po přepnutí do režimu WX bude radarový výstup TFR opět zobrazovat radarový výstup terénu v plynulé křivce a obnoví se normální provoz.
 
 
 
 
Než tuto výcvikovou misi ukončíme, zbývají ještě dvě možnosti, které je třeba probrat v souvislosti s provozem FLIR: LOOK-INTO-TURN (LIT) a SNAPLOOK.
 
SNAPLOOK můžeš vybrat přidržením DMS Up a pohybem kurzoru. Kurzor může posunout virtuálně pohled o 9° od pohledu FLIRu. Do boční strany může kurzor posunout obraz FLIRu o 25° osy zaměření FLIRu. Toho lze využít při kontrole terénu vlevo nebo vpravo od letadle před obratem. Po uvolnění DMS se FLIR vrátí do původního pohledu.
 
LIT bude aktivován, pokud je úhel náklonu větší než 5° a je přidržen DMS Up. FLIR LOS posune obraz FLIRu ve směru obratu. Po uvolnění DMS Up se FLIR vrátí do režimu zaměření boresight.
 
Když se obraz FLIRu na HUDu bude posunut, změní se vzhled FPM na čárkovaný FPM, což znamená, že obraz je posunutý.
 
Na trase k Steerpoint 5 poletíš v noci, v malé výšce a za špatného počasí. Nikdo nechce letět sám v těchto podmínkách, ale ty ano, a nepřítel, který obsluhuje protivzdušnou obranu v cílovém prostoru, nebude rozhodně nikkoho čekat.
 
 
 
 
 
Při letu v režimu AUTO TF nech TFR řídit tvou výšku (nastavenou v SCP), pokud zajistí, že letadlo letí v limitech TFR (360 až 600 uzlů – max. úhel náklonu 60°). Kdykoli dojde k stoupání, nechej TFR vystoupat zpět do výšky, ale ukonči vzlet „paddle“ spínač na kniplu.
Zkontroluj žlutou kontrolku AMS a srovnej letadlo.
Jakmile dosáhneš parametrů, uvolni „paddle“ a AUTO TF se obnoví.
 
Při letu okolo hor bude TFR také ukazovat směr jakéhokoliv terénu, který je vyšší než nastavení tvého  SCP.
 
 
 
 
Pokud nezrušíš stoupání fly-up, skončíš při úhlu náklonu 45° (nebo pokud zpomalíš na 300 uzlů).
TF bude FAIL a povolení stoupat se bude vracet zpět. Pokud neuděláš správné kroky, můžeš ztratit kontrolu nad řízením letadla.
 
 
Pokud bylo tvým cílem zůstat nízko a vyhnout se detekci, je zřejmé, že nechat letadlo stoupat při sklonu 45° je špatný nápad. Zůstaň nízko a rychle zruš fly-up, jakmile jsi v bezpečné pozici, abys to mohl udělat. Můžeš pokračovat v nízkém letu k STPT 14 nebo dále.
 
Dash-34 (kapitola 2.6.3) obsahuje části o TFR a FLIR. Vzhledem k tomu, že TFR a FLIR nebudeš používat u většiny letů, budeš je muset čas od času procvičovat, abys udržel znalosti a dovednosti k ovládání těchto systémů.
 
Verze BMS 4.37.3