Nastavení VIP

V předcházející kapitole jste viděli, že nastavení referenčního bodu VRP bylo umístěno na cíli. Nyní použijeme jinou možnost a poskytne nám umístit referenční bod někam jinam. Může být na libovolném místě dle libosti, ale pokud bychom ho umístili na chytrém místě, pak nám může být velmi užitečný.

Pokud jste už používali tento program dříve, možná jste si všimli, že někdy může být těžké najít první NavOffset bod. Pokud se našel a nejsme ještě v ose, může být těžké vyhodnotit obrat, který musíš udělat, aby ses dostal do správné trasy.

Pokusme se najít objekt, který snadno najdete radarem nebo vizuálně (Mark I Eyeball*). Ten by měl být asi 5-10nm od cíle. Pokud je tento objekt umístěn ve směru, ve kterém přilétáš, tak je to ještě lepší. V podstatě to bude vaše IP, a protože se můžeš podívat na objekt, stane se z něj Visual Initial Point.

(Poznámka Mennyho:* Vizuální kontrola neboli mrknou na to okem byla v americké armádě někdy od roku 1950 nazývána Mark I Eyeball.)

V reálném životě je používána aktualizace vaší pozice na radaru, aby přesnost navigace bude co lepší. V reálném životě tvoje INS bude mít odchylku, a ta může být opravena. Pokud máte nainstalovanou GPS, tato aktualizace může být provedena tímto signálem. Ale pokud nemáte GPS nebo je rozbitá, navigační poloha může být aktualizována pomocí TACANu, DME, vizuálních pomůcek používaných na HUDu nebo pomocí radaru. Tato část aktualizace pozice není realizovatelná ve Falconu, ale je příjemné o to vědět.

Výhoda tohoto VIP bude jasná v okamžiku, kdy se začnete používat. Nejprve začneme s průzkumem. Podívejte se na mapu a najděte nějaký objekt, který je na vaší trase k cíli. Pokud jste ho našli, musíme si poznačit souřadnice objektu nebo je uložit do DTC. Budeme také potřebovat souřadnice cíle. Takže uložíme souřadnice IP a cíle do DTC. V tomto příkladu použijeme P'anmun most jako IP. Souřadnice mostu jsou N37,58.219 E127,37.891.

Opět začneme s profilem Typu 1. Nastav hodnoty jako v prvním příkladu (VRP Typ 1). Jestliže máte nahrané DTC data do WDP a máte vybraný správný STPS pro cíl, pak se zobrazí souřadnice. Na obrazovce „Coordinates“ můžete zkontrolovat, jsou-li souřadnice správné. Nedělejte si starosti, pokud jsou zde malé rozdíly při zaokrouhlení.

Podívejte se na body, jsou umístěny podle vybraného „Profil Mode“. Na obrázku je první rozdíl mezi VIP a VRP, můžeme si všimnout, že modrý VRP kruh zde není a trasa je nakreslena do STPT6 (IP). Zapamatujte si, že referenčním bod je nyní IP a ne cíl. Důraz se nyní klade na IP. Jak je vidět na obrázku, výchozí bod profilu útoku je STPT6 - IP. S útočným kurzem stále s 270°, poletíme z IP přes PUP směrem k TGT, ale to není v přímé ose. Otočte kurz útoku tak, aby PUP byl na trase z IP k TGT. Uděláme to tak, že nastavíme kurz útoku na 251°. Na obrázku níže, uvidíme, že se s trasou stala jedna přímka. Nyní máme opět tříbodovou trasu.

 

 

 

 

Pro tyto příklady jsem vybral hodnoty útoku tak, aby nastavení pro VRP a VIP byli velmi podobné. Poloha VRP jako v prvním příkladu je velmi blízko polohy VIP, který máme teď. Opět platí, že toto všechno dělám, aby rozdíly byly co nejvíce jasné.

 

Protože aktivní waypoint je IP, neuvidíme kosočtverec nad cílem. WDP vypočítá azimut a vzdálenost od IP k cíli a budou vloženy na stránce „VIP-TO-TGT“, FCC bude zobrazovat cílový rámeček nad cílem, pokud nastavíme FCR kurzor na TGT. Všechny ostatní body zůstanou stejné jako u nastavení VRP.

Když jsi v kabině F-16, přejdi na VIP stránku pomocí ICP. Vložte zde hodnoty pro „VIP-TO-TGT“. Dalším bodem k vložením je PUP. S DCS vyber SEQ (vpravo) a přejdeme na stránku „VIP-TO-PUP“. Vlož data, jak vidíš na obrázku vpravo. Body OA můžeme vložit jako obyčejně. Jedna důležitá věc, musíš se podívat na to, jestli použitý VIP je waypoint, když vkládáš data. Pro VIP referenční bod je IP. V tomto případě IP je STPT 6. Tak se ujisti, zda vložená data pro STPT 6 jsou správná. Jediná věc co zbývá udělat je aktivovat VIP, když jsi v letadle.

To co jsme tím získali je větší flexibilita a nyní můžeme jednoduše sami navigovat směrem k IP. Bude to STPT, který uvidíš na svém HSD a můžeš ho vidět jako objekt. Také s použitím pulce na HUDu budeš schopen se dostat na správnou trasy přiblížení rychleji a snadněji. To je hlavním cílem tohoto nastavení. Dokonce, i když ztratíš všechny HUD body, můžeš stále letět dál s tím, že opustíš IP v plánované trase. Jak se dostaneš do naplánované vzdálenosti od IP, prostě udělej pop-up jak je plánované.

 

Zde je další výhoda nastavení VIP. Pokud bychom prováděli útok na dvě lodě, můžeš zde použít stejné IP, ale s dvěma různými útočnými profily. Takto můžeš zůstat blízko každého dalšího IP. Můžeš mít kratší času k přeletu nad IP.