Nastavení VRP - TYP2

Profil Typu 2 se jen nepatrně liší od Typu 1. Rozdíl je v přiblížení k PUP. Není proveden v přímém směru k cíli, ale již k odpovídajícímu offsetu. Na horním obrázku si představme, že přilétáme z jihu. Poletíme okolo VRP (modrý kruh) k PUP (purpurový kruh), přitáhneme až uvidíme OA1 (zelený trojúhelník). V OA1 budeme obracet poprvé a to obrat k cíli.

 

V této misi se nepřibližujeme z jihu, ale trasa je vedena z jihovýchodu. Otočíme kurz útoku tak, abychom dosáhli kurzu 235°. Takto dostaneme situaci jako na druhém obrázku. Těsně před IP přepneme na cílový STPT a uvidíme NavOffsets na HUDu. Musíme udělat jen malou zatáčku doprava a jsme na ose tohoto profilu.

 

 

Jak můžeš vidět, profil Typu 2 se snadněji poletí. Pro tento příklad jsem použil stejné hodnoty pro odhoz bomb. Jediný rozdíl je u kurzu útoku. Pro Typ 1 je kurz 251 °, a pro Typ 2 je 235°.

Můžeš použít tento odlišný útočný kurz k získání požadovaného útočného kurzu.

 

 

 

 

 

 

Přiblížení k cíli.

Můžeš se přiblížit k VRP téměř z libovolného směru, ale bude to jednodušší, pokud přiblížení je už v ose s kurzem pro přitažení. Cílem tohoto profilu je, že letíš k PUP v naplánované trase. VRP je umístěn tak, aby nám pomohl dostat se na trasu v ose s PUP. Kurz k PUP (Pull Heading) lze nalézt v „Turns Data Panel“ a ten je 315° pro tento příklad. Pokud musíme udělat velký obrat, k letu nad VRP, je lepší letět několik stupňů doleva nebo doprava od VRP. Umístíme VRP na boční stranu HUDu a těsně než se dostaneme k VRP, srovnáme křídla do roviny. Na obrázku můžeme vidět přiblížení k VRP, takže provedeme obrat, abychom se dostali do osy s PUP a OA2. Když jsme minuli VRP, jsme na profilu. To znamená, že obrat, který vidíme na obrázku je vlastně součástí obratu na trase, a není součástí profilu. Když jsme za VRP, důležitým krokem je letět k PUP v naplánovaném kurzu „Pull Heding“. Uděláme malé korekce chyb, ale nedělejme velké obraty.

Měl bys mít dostatek času, než se dostaneš z VRP k PUP, abys mohl zkontrolovat ještě některé věci. Zapomněl jsem na přepínač „Master Arm“. Aspoň jsem si toho všiml dříve, než jsem se snažil odhodit bomby.

 

POP-UP

Těsně před průletem PUP musíte zahájit pull-up. Potáhněme čumák nahoru s plánovanou hodnotou G a měli bychom stoupat opět s naplánovaným úhlem stoupání (pitch). Od tohoto okamžiku je profil přesně stejný jako Typ 1. To znamená, že OA1 najdeme okolo 40° stupnice stoupání. Všimněte si, že mám trochu vyšší rychlost než v příkladu Typu 1. Je to proto, že jsem neudělal obrat při průletem nad PUP a to mi dalo trochu větší rychlost.

Můžeme také vidět, že se mi podařilo zapnout přepínač na Master Arm.

 

LEPŠÍ NASTAVENÍ TOHOTO ÚTOKU

Pokud jde o profil Typu 1, poskytnu vám nějaké další hodnoty, které budou mnohem lépe odpovídat této situaci. Opět budeme používat přibrzděné bomby, abych nás udržel nízko. Úhel sestupu je nastaven na 15 stupňů a výška odhozu je opět na 1500 fítech. Kurz útoku je nastaven na 265, aby to odpovídalo přiblížení k cíli a bomby budou shozeny po délce budovy.

Závěr VRP

Když máš naučeno, že referenční bod je nastaven na cíl, použiješ VRP. Pak je možné letět dva typy přiblížení. Přiblížení s obratem od cíle (Typ 1), a nebo bez obratu (Typ 2). V rámci těchto dvou profilů můžeš měnit řadu hodnot, abys měl svůj profil právě pro danou situaci.