1.4.1 Přiblížení po okruhu

Přibližení po okruh je typem přiblížení, které většinou používají vracející se stíhací letouny. AI je schopna letět probližení po okruhu.

V předchozích verzích BMS museli lidští piloti letět Přiblížení po okruhu na základě žákladě žádosti "Autonomous approach". Přiblížení po okruhu je správný postup jak pro lidi, tak pro AI.

O Přiblížení po okruhu se žádá prostřednictvím položky "Request overhead approach" na stránce Approach v ATC nabídce: (t t t 3) a bude povoleno podle následujících podmínek:

  • VMC (Visual Meteorological Conditions – Vizuální meteorogické podmínky) a VFR ( pravidla letu za viditelnosti).
  • Všechna letadla stejného letu jsou v době prvního kontaktu ve vzdálenosti do 15 NM od vedoucího letadla.
  • Hustota provozu v okolí letecké základny je přiměřená.

Vezměte prosím na vědomí, že možnost po okruhu platí pouze pro letecké základny a není k dispozici pro provoz na letadlových lodích, které mají vlastní postupy.

Pokud ATC tuto žádost zamítne, není splněna jedna z výše uvedených podmínek. Opravdu nemůžeš ovlivnit VMC (viditelnost 5 km, bez oblačnosti a vizuální viditelnost země), ale můžeš načasovat úvodní kontakt podle ostatních dvou možností. Zajistěte, aby byl tvůj let seskupen, a vyčkej na správný čas podle okolního provozu, abyste mohli podat úvodní požadavek.

Zpočátku u verze BMS 4.34 bylo přiblížení po okruhu velmi často odmítáno. Pozdější aktualizace a verze 4.35 má mnohem méně podmínek na toto přiblížení. Aby to bylo možné, ATC nyní vyžaduje, aby vedoucí letu (člověk) oznámil svůj obrat "break", a nikoliv finále, jak tomu bylo dříve.

Jakmile vedoucí letu požádá o přiblížení po okruhu, řídící na přiblížení povolí let bez jakéhokoliv vektorování. Postup přiblížení po okruhu vyžaduje, aby byl let  připraven již na začátku přiblížení.

Pro AI je počáteční bod ve vzdálenosti 10 NM od prahu aktivní dráhy, na dané straně dráhy. Lidé mohou použít menší vzdálenost, například 5 NM, což je běžnější.

Let by měl být v tomto případě sestaven do těsné formace (echelon close). Strana formace je opačná než směr obratu "break" (echelon vpravo pro obrat vlevo). Obrat "break" pokud není stanoveno jinak se provede na straně letiště protilehlé k řídící věži, ale v zásadě o straně obratu rozhoduje vedoucí letu tím, že svou formaci sestaví na své levé nebo pravé straně.

V počátečním bodě nebo aspoň v 10NM od přistání, služba Approach předá tvůj let službě Tower tím, že sdělí příslušnou frekvenci věže.

Jakmile se celý let přepojí na frekvenci věže, vedoucí letu musí navázat úvodní kontakt s věží na stránce Tower v nabídce ATC a požádat povolení k přistání "Request landing" (t t 2).

Tato komunikace musí být provedena před break obratem. Věž povolí přílet a požádá vedoucího letu, aby oznámil break obrat při přiblížení po okruhu.

AI bude létat ve výšce 1000ft AGL, ale pro lidské piloty je běžnější let ve výšce 1500ft AGL. Rychlost by se měla pohybovat okolo 300kts.

Jak bylo uvedeno výše, vedoucí letu musí ohlásit obrat "Report Overhead Break" u ATC (t t 5). To musí být provedeno ve tvém letu s AI nebo bez nich. Tím sdělíš umělé inteligenci ATC, kde se přesně nacházíte a umožníš jim lépe seřadit další lety v okolí letacké základny. Je to malá cena za to, že postup přiblížení po okruhu bude méně přísné.

 

Když vedoucí letu zaotočí na finále, věž rozpozná jeho polohu a povolí celému letu přistání. Oznámení o finále již tedy není nutné. Pokud povolení k přistání není uděleno, pravděpodobně nejsi v detekčním kuželu finálního přiblížení.

Upozornění: wingmeni nemusí provádět žádnou komunikaci, povolení k přiblížení po okruhu pletí pro celý let.

Shrnutí pro přiblížení po okruhu - overhead approach:

  1. Žádost o přiblížení po okruhu u služby přiblížení, let v počátčním bodě bude v těsné formaci obráceně proti obratu
  2. 10 NM nebo počáteční bod, přepni na věž a požádej o přistání
  3. Před obratem, podej oznámení o obratu na frekvenci věže (udělá lídr letu)
  4. Na finále, získej povolení k přistání pro celý let.

 

Verze BMS 4.37.3