1.4.2 Volné přiblížení

Tento typ přiblížení je určen výhradně pro použití lidskými piloty. Formát tohoto přiblížení s ATC nemusí být vhodné pro všechny situace, když lidé očekávají flexibilitu. U tohoto typu postupu může člověk provést přiblížení podle svého uvážení. Může letět podle přístrojové mapy, letět po okruhu, letět přímo nebo letět testovací motorový profil, aniž bys byl obtěžován ATC, ale stále máš místo ve frontě na přistání.

 

Stejně jako u ostatních přiblížení je let považován za jeden celek a wingmani musí být v době zahájení přiblížení v okruhu 20NM od vedoucího letu. Pokud tomu tak není, budou považováni za samostatný let.

 

Přepnutí na frekvenci věže se automaticky spustí, když se let nachází do 10NM od letecké základny, a jsi na straně přistávací dráhy. První kontakt s věží by měl být proveden před finálním přiblížením. V závislosti na poloze letu může věž poskytnout instrukce k zahájení finálního přiblížení nebo může rovnou povolit přistání.

U tohoto přiblížení je ohlášení finálního přiblížení nepovinné, nikoliv povinné.

 

Upozorňujeme, že ATC nemůže ovlivnitt, který profil přiblížení budeš provádět v rámci volného přiblížení. Proto k zrušení dochází až při finálním přiblížení. Vedoucí letu by měl udržovat přehled o situaci a poodat žádost ve správný čas s ohledem na ostatní provoz v okolí letiště.

 

Verze BMS 4.37.3