6. porucha

Spoj se s věží v Iwakuni na 299.75 a nahlas stav nouze. Věž povolí nouzové přistání na RWY 02 (protože se jedná o nouzové přistání, můžeš obejít Approach).
 
 
 
 
U zraněného ptáka jsi naplánoval simulované zhasnutí motoru a stoupáš do výšky 15 000 stop nad leteckou základnu Iwakuni (High key), což umožní přistát s letadlem v mrtvém bodě, pokud motor v kterémkoli okamžiku během přiblížení zhasne. Jakmile se dostaneš vertikálně nad dráhu, zatoč doprava po větru a začni s klesáním. Brzdící štíty nefungují, protože hydraulický systém A je mimo provoz.
Upravte si podle toho svůj sestupný profil. Po celou dobu klesání udržuj rychlost umožňující bezpečnou funkci podvozku.
 
 
Když máš dostatečnou výšku, vysuň podvozek v úseku po větru v kurzu 200°, ale nic se neděje. Páka podvozku se nepohybuje a zdá se, že se zasekla v horní poloze.
Rychlá kontrola přístroje HYD B: vše je vpořádku. Ale nefunguje podvozek. Zde jsou dvě řešení:
  • Přejdi rovnou k alternativnímu vysunutí podvozku, ale s pákou podvozku zaseklou v poloze UP, budeš muset vyřešit spoustu ostatních problémů:

- Podvozek se vysune a uzamkne, jakmile rychlost klesne pod 190 uzlů, ale FLCS se nepřepne na přistávací hodnoty, zazní výstražný tón nízké rychlosti, což je při vysunutém podvozku neobvyklé. Abys tuto situaci odstranil, musíš ručně vysunout klapky ALT FLAPS, protože klapky se automaticky nevysunou, když páka podvozku  zůstane v poloze UP.

- Brake channel one není při zvednuté páce podvozku napájen, takže muséš přepnout na Brake channel 2, abys mohl zastavit letadlo.

- Řízení předního kola podvozku není k dispozici při alternativním vysunutí podvozku.

- Nastavení PW trysek je nefunkční, což způsobí vyšší výkon než obvykle, a tedy vyšší otáčky.

Přesto si můžeš kdykoliv (dokonce i po alternativním vysunutí podvozku) uvědomit svoji chybu a pokusit se spustit páku podvozku, tentokrát pomocí tlačítka DN LOCK REL a vyřešit tak mnoho z výše uvedených problémů najednou.

  • Nebo postupuj podle „checklists“ a nejprve zkusíš tlačítko DN LOCK REL. Toto tlačítko je mechanický bypass elektro-magnetu, který v tomto případě selhal. Stisknutím tlačítka DN LOCK REL se páka posune dolů a podvozek se vysune. Z praktických důvodů se toto u BMS trochu liší od skutečnosti, kdy je třeba nejprve stisknout tlačítko DN LOCK REL a držet ho stisknuté, zatímco se páka podvozku spouští dolů. V BMS se to dělá v rychlém pořadí: nejprve stiskni tlačítko DN LOCK REL a potom se ihned pokus o spuštění páky podvozku.

Nyní když je podvozek dole, všimni si, že se rozsvítila kontrolka NWS, což se z nějakého důvodu stalo při vysunutí podvozku. Nechceš riskovat s poškozeným letadlem, rozhodneš se při tomto přistání použít záchytné lano na začátku dráhy, jen aby ses ujistil, že dokážeš zastavit před koncem přistávací dráhy v případě, že by brzdy podvozku přece jen nefungovaly.

Když je páka podvozku dole a funguje hydraulický systém SYS B, nic nenasvědčuje tomu, že by brzda podvozku nemusela fungovat podle očekávání, ale toto letadlo má svou vlastní hlavu.

Spusť hák a zkontroluj, zda se na výstražném panelu nerozsvítila další výstražná kontrolka. Pro zachycení kabelu není nutná žádná komunikace s ATC.

Dráha Iwakuni 02/20 má 4 lana a máš v úmyslu se zachytit na třetím z nich těsně za pojížděcí dráhou F. Musíš být při přistání dlouhý a přistát za prvními dvěma lany umístěnými na prahu dráhy 02 a mezi pojížděcími dráhami C a D. Snažte se tedy přistát těsně za pojížděcí dráhou Delta.
 
Na zemi neodkládej nastavení příďového kola, abys zajistil správný kontakt háku s lanem a nasměroval se na střed dráhy. Jakmile letadlo projede přes referenční plochu lana, měl by se zachytit o lano a zastavit.
Vítej zpět bezpečně na zemi!
 
Zvedni hák a pokus se uvolnit dráhu. Ovládání příďového kola nebude k dispozici, takže pokud jsou tvoje brzdy funkční, můžeš letadlo řídit brzdami pomocí pedálů. Pokud ne, udělal jsi správné rozhodnutí udělat ze sebe překážku.
 
Verze BMS 4.37.3