1.7 Pojíždění

Ramp-start je dokončen, a jsi připraven k pojíždění. ATC poskytne informace o předpokládaném času pojíždění na UHF 2. Jedná se o informační zprávu a nevyžaduje potvrzení lídra letu na UHF. Tato zpráva ještě neznamená, že máš povolení k pojíždění. Vždy počkej, až dostaneš od ATC povolení k pojíždění.
Normálně bys měl být připraven k pojíždění nejpozději 6 minut před stanoveným časem vzletu.
 
Od verze 4.37 získáte při vstupu do 3d podrobné informace o tom, kde se nacházíte na dané letecké základně.
 
 
Získáte informace o čísle parkovacího místa (viz vpravo: 
“PK 39”) a také o pojížděcí dráze, na které se nacházíte ("TWY C"), a o tom, která dráha je aktivní ("RWY 27"). Pomocí letištní parkovací mapy "APC" si ověřte, kde se nacházíte. Vezměte prosím na vědomí, že tyto informace jsou vidět pouze tehdy, když letadlo má instalované klíny. 
 
Šéf techniků právě odstranil klíny a zasalutoval. Od této chvíle bude osud letadla je na tobě, a musíš letoun vrátit zpět vjednom kuse. Zkontroluj, zda v kokpitu je vše zelené, nesvítí žádná varovná a výstražná kontrolka ani kontrolka MASTER CAUTION.
 
Nejdříve je potřeba požádat Gunsan GROUND o povolení k pojíždění. Používání komunikace s ATC je vysvětleno v manuálu BMS Comms-Nav-Book. Viz: 1.část: The BMS Air Traffic Control. Doporučujeme mít po ruce také mapy letiště Gunsan. Používání map v BMS je vysvětleno v manuálu BMS Comms-Nav-Book. Viz: 4.část: Falcon BMS Chart Review.
 
Nastav světlo příďového podvozku na: TAXI. Nastavení vnějšího osvětlení je následující:
 
 
Úvodní komunikace je docela důležitá, protože ATC umístí tvůj letoun do fronty a věž rozsvítí ALS (Airport Lighting System) a bude mít rozsvíceno tak dlouho, dokud jsi ve frontě. To je důležité zejména v noci, pokud chceš, aby tě naváděla nějaká světla na tvé trase.
Jakmile dostaneš od ATC povolení k pojíždění, vyjeď s letadlem vpřed, ven z vysokých stavebnicových bariér Wolfpack, abys lépe viděl na pojížděcí dráhu. Posuň plyn k první zarážce k odlepení kol, a jakmile se letoun pohybuje, stáhni plyn zpět na volnoběh IDLE. Tvůj nezatížený letoun výzbrojí se bude pohybovat vpřed i na volnoběh.
Nejdříve je třeba vyzkoušet brzdy podvozku. Jemně stiskni brzdy na pedálech a ujisti se, že čumák poklesne a letoun zpomalí. Letoun se na zemi řídí pedály směrového kormidla. Příďové kolo podvozku (NWS) je aktivní, pokud svítí zeleně NWS na pravém indexeru. Pro zatočení doleva vyšlápneme levý pedál, pro zatočení doprava vyšlápni pravý pedál. Pokud nemáš nainstalovány pedály, můžeš použít klávesy k řízení vlevo a vpravo, nebo máme možnost v CONTROLLER > ADVANCED v uživatelském rozhraní, povolit řízení letadla na zemi pomocí kniplu (zaškrtni ENABLE ROLL – LINKED NWS).
 
Na začátku výcviku není vždy snadné zjistit, kde je letoun na letecké základně umístěn, a proto není vždy snadné určit, kterým směrem máš pojíždět k aktivní dráze. Mapka letiště by nám měla pomoci najít trasu do vyčkávací pozice.
 
Všechny mapy BMS jsou umístěny ve složce Docs\03 KTO Charts ve tvé instalaci BMS.
 
Jak můžeš vidět na mapě vpravo, řada vysokých opevňovacích boxů WOLFPACK flows přiléhá k pojížděcí dráze Papa a směřuje k dráze 18/36. Sever je vpravo; proto bys měl odbočit doleva na Papa a pojíždět na vyčkávací místo na RWY36. Jednotlivá letadla by měla pojíždět po žluté ose pojížděcí dráhy. Na pojížděcí dráze odboč doleva a srovnejte nos se žlutou středovou osou.
 
Ve scénáři s více letadly, může tvůj velitel dát pokyn, abyste pojížděli rozptýleně, a zkrátili tak pojížděcí sekvenci. V takovém případě, by každé letadlo mělo pojíždět na opačných stranách osy pojížděcí dráhy.
 
Pojížděj k EOR SOUTH, což je vyčkávací bod pro RWY 36, není to příliš daleko. Hlavní problém při pojíždění je vyhnout se přehřátí brzd. Brzdy se při intenzivním používání velmi zahřívají. To může vést k požáru kol nebo prasknutí pneumatiky.
 
Měl bys pojíždět pomalu a vyhnout se neustálému používání brzd. Je lepší správně regulovat rychlost plynem, než mít příliš velké nastavení plynu a pak muset často brzdit. Maximální rychlost vůči zemi se může měnit v jednotlivých zemích a podle situace mír/válka, ale obecně měl bys mít max. 25 uzlů v přímém směru a 10 uzlů v zatáčkách.
 
Při příjezdu na EOR SOUTH zaparkuj letoun mimo pojížděcí dráhu, abys mohl provést kontrolu před vzletem.
Plochy EOR Gunsan byly upraveny tak, aby čekající letoun směřoval od základny, což usnadní provedení pojíždění na konec dráhy, před najetím na práh dráhy. K dispozici je 6 parkovacích míst. Jako vedoucí letu si vždy vyber pozici nejblíže k dráze, která je k dispozici. Tím se spustí služba Ground, a budeš požádán o přepnutí na řízení letu ve věži. Pokud nebudeš vyzván k přepnutí frekvenci, jsi příliš daleko od dráhy. To lze vyřešit po kontrole na EOR při pojíždění do prostoru “Hold short".
 
Kontrola na EOR (End of Runway) by se v simulátoru mohla zdát zbytečná, ale v rámci intenzivního scénáře, kdy AI letadla (jiných letů) můžou pomalu pojíždět k dráze, má smysl pojíždět dříve a počkat co nejblíže dráhy. Tím, že parkovací místa jsou mimo pojížděcí dráhu, poskytuje AI dostatek prostoru pro průjezd, aniž by byl narušen jejich provoz. Je to také dobré místo k dokončení checklistu, pokud jsi to nestihli na rampě: nastavení parametrů odhozu zbraní, FLIR, kontrola TGP atd. 
 
Po příjezdu na EOR, (viz obrázek výše: červené šipky označují trasu pojíždění) nastav světlo příďového podvozku na: OFF. Nastavení vnějšího osvětlení EOR je následující:
 
 
Správná parkovací pozice pro každé letadlo v EOR (je-li k dispozici) je zobrazena níže. Příďové kolo se dotýká okraje EOR. Žlutá plocha je prostor pro pozemní posádku k manipulaci s municí.
Od verze 4.37 máme k dispozici podrobné mapy EOR-PROCEDURE, které zobrazují trasu k odjištění a zajištění zbraní ke každému EOR
 
Po příjezdu na EOR se ozve pozemní kontrola Ground a udělí pokyn k přepnutí na frekvenci věže Tower. Nemusíš to udělat hned; záleží na tvém uvážení, a kdy budeš připraven. Můžeš se rozhodnout, že nejdříve provedeš kontrolu EOR.
Systémy letadla nejsou schopny poskytnout informace o rychlosti a směru větru, pokud je letadlo na zemi. Pro správné naplánování vzletu, měl bys znát hodnoty přízemního větru.
Sleduj místní podmínky poslechem ATIS (319°, 13 uzlů v nárazech 22kts), a jak je zobrazeno na obrázku vpravo, sleduj větrný rukáv na konci každé dráhy všech leteckých základen (jejich umístění není vyznačeno na mapách letišť). Rychlý pohled na rukáv by ti měl poskytnout směr větru a přibližnou rychlost. A pokud to nestačí, řídící na věži sdělí směr větru při povolení ke vzletu.
 
Jakmile dokončíš kontrolu před vzletem, přepni na věž Gunsan (nezapomeň, že musíš mít vždy povolení k přepnutí frekvence).
Zadej 292.3 nebo použij předvolbu #3 v COM1 a dej věži vědět, že jsi připraven k vzletu, prostřednictvím stránky ATC - TOWER (t t 1).
 
Tower udělí pokyn, abys zaujal pozici hold short RWY 36, postav se na osu dráhy a čekal, až dostaneš povolení k vzletu. 
 
 
Jakmile opustíš EOR a pojíždíš na vyčkávací pozici hold short, nastav světlo příďového podvozku na: LANDING. Nastavení vnějšího osvětlení je následující:
 
 
Toto nastavení vnějšího osvětlrní zůstane bez změny, dokud nepřistaneš v 3. misi a znovu nevstoupíš do prostoru EOR.
 
Verze BMS 4.37.3